Gaia Sverige - Foaming cleanser och Facial moisturiser

Ca pris i butik: 189 kr
 
Foaming cleanser är en löddrande ansiktstvätt som doftar gott.
Den avlägsnar smutset i hyn, sminket och andra orenheter utan att orsaka torrhet vilket är riktigt bra.
 
Jag har använt den två gånger, en gång på morgonen och en gång på kvällen.
Redan efter första användningen var jag nöjd och den bidrog till att hyn kändes len och även doften satt kvar lite. 
Den innehåller ekologiska produkter som bland annat grönt te och kamomilla. 
På hemsidan står det: "Ekologiskt grönt te och kamomill extrakt ger särskild vård för känslig hud och bekämpar fria radikaler." vilket låter väldigt bra om man har känslig hud.
 
Det som jag gillar är att man behöver en liten mängd av produkten för att det ska räcka till hela ansiktet.
Personligen känner jag att det är helt klart värt att betala 189kr för denna flaskan då jag är riktigt nöjd med mitt prov.
 
Betyg: 5 av 5
 
Ca pris i butik: 229 kr
 
Facial moisturiser är en lätt använd fuktighetskräm som även den doftar gott.
Den innehåller vitaminer, mineraler och essentiella fettsyror men även jojoba och jättenattljusolja som ska förbättra tillståndet i huden och samtidigt minskar rodnaderna.
 
Det jag kan säga efter att ha använt den två gånger är att min hy känns slätare och inte alls lika torr längre vilket för mig är helt underbart för förr hade jag inte torr hy men på grund av allt stressande och dålig mat men med rätt kost och denna fuktighetskräm känns det som jag är tillbaka på rätt spår.
 
Även med denna behöver man inte alls någon stor mängd vilket är bra för då håller den längre och det som gör att jag gillar den är dels på grund av hur min hy känns efteråt och den lilla kvarvarande doften.

När det kommer till priset och storleken så kan det kännas som en stor summa kanske men jag tycker faktiskt att det kan vara värt det.
 
Betyg: 5 av 5
 
Jag rekommenderar både Foaming cleanser och Facial moisturiser för jag tvivlar på att ni skulle bli besvikna.
 
 
 
Tack Cecilia @ Gaia Sverige för proverna.
 
 
 
 
 
 



Kom ihåg mig?